Connect with us

SHOWBIZ

Ο Πέτρος Γαϊτάνος σπάει τη σιωπή του: Γι’ αυτό το λόγο έκανα τη διαφήμιση του Jumbo!

O ερµηνευτής µιλά για τη συµµετοχή του σε πασχαλινό διαφηµιστικό σποτ, για τη σχέση του µε τη µουσική, ενώ για τις δηλώσεις του αναφορικά µε τη Χρυσή Αυγή που προκάλεσαν σάλο απαντά: «Είπα µια γνώµη κάποια στιγµή και τη χρησιµοποίησαν µε λάθος τρόπο»

Eρμηνευτής µε µεγάλες δυνατότητες, ο Πέτρος Γαϊτάνος κατάφερε να ξεχωρίσει από τα πρώτα του κιόλας µουσικά βήµατα, κάνοντας συνεργασίες µε κορυφαίους δηµιουργούς. Παρ’ όλα αυτά δεν επέτρεψε στις ικανότητές του να κατευθύνουν τις επιλογές του, αντιθέτως έδωσε στις εσωτερικές επιθυµίες του τον πρώτο λόγο, ακόµη κι αν αυτές τον οδηγούσαν σε δρόµους πιο δύσκολους και µοναχικούς. Τα κατάφερε όµως εξαιρετικά και στα πιο δύσκολα ρεπερτόρια, όπως είναι η παραδοσιακή και η εκκλησιαστική µουσική.
Κι επειδή, σε αντίθεση µε ό,τι µπορεί να πιστεύει ο πολύς κόσµος για εκείνον, είναι µια προσωπικότητα πολύπλευρη και ένας άνθρωπος καθόλου σοβαροφανής, επέλεξε να µας εκπλήξει πρωταγωνιστώντας στο πασχαλινό τηλεοπτικό σποτ γνωστής αλυσίδας καταστηµάτων παιχνιδιών, όπου βγάζει µια τελείως διαφορετική αλλά εξίσου αυθεντική πλευρά του.

Εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια το όνοµά σας και κυρίως η φωνή σας έχει συνδεθεί άρρηκτα µε τη βυζαντινή-θρησκευτική αλλά και την παραδοσιακή µουσική. Ήταν µια ενσυνείδητη επιλογή;

Ήταν µια αυθόρµητη επιλογή. Γενικά είµαι άνθρωπος που εκφράζεται αυθόρµητα. Και ως καλλιτέχνης αυτές τις προσωπικές επιθυµίες και τις τάσεις τις εκφράζω µέσα από την τέχνη µου.
Τί ήταν αυτό που σας έκανε να αφοσιωθείτε σε αυτά τα δύσκολα µουσικά είδη;

Ήταν µια διάθεση έκφρασης. Θα µπορούσα να κάνω και χωρίς αυτό. Αλλά µου δίνει µεγάλη χαρά που µπορώ να το κάνω. Είµαι πολύ τυχερός που ασχολούµαι µε αυτό που αγαπώ. Βλέπω ανθρώπους γύρω µου να κάνουν πράγµατα που δεν τα επιθυµούν. Όσον αφορά εµένα, πάντως, έκανα αυτό που ήθελα και όχι αυτό που µπορούσα.

Νωρίτερα, ωστόσο, είχατε διαγράψει µια ενδιαφέρουσα διαδροµή στο ελληνικό τραγούδι µέσα από συνεργασίες µε σηµαντικούς δηµιουργούς, όπως ο Θεοδωράκης, ο Σπανουδάκης, ο Χατζηνάσιος, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, η Χαρούλα, και τραγούδια που απευθύνονταν στο ευρύτερο κοινό. Γιατί εγκαταλείψατε αυτή την πιο «λαϊκή» ερµηνευτική σας πλευρά;

Εγώ ασχολούµαι µε τρία ρεπερτόρια: τα σύγχρονα τραγούδια, την παραδοσιακή µουσική και την εκκλησιαστική-βυζαντινή µουσική. Όσον αφορά στη δισκογραφία µου, ασχολήθηκα περισσότερο µε τα δύο τελευταία είδη και η αλήθεια είναι πως έχω πολύ καιρό να κάνω δίσκο µε τραγούδια. Οµως οι συναυλίες που κάνω µε τραγούδια είναι περισσότερες. Δηλαδή το τραγούδι δεν το έχω εγκαταλείψει. Ισως έχει δηµιουργηθεί αυτή η εντύπωση γιατί όταν ένας καλλιτέχνης κάνει κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό και το κάνει µόνο αυτός, επί πολλά χρόνια, ο κόσµος τον ταυτίζει µε αυτό. Κι εγώ είµαι ο µοναδικός στην Ελλάδα που ασχολείται επί 24 ολόκληρα χρόνια µε αυτήν τη µουσική, εµπεριστατωµένα και µε γνώση. Καταλαβαίνει λοιπόν το κοινό ότι η καρδιά µου είναι περισσότερο δοσµένη σε αυτό.

Διαβάστε ακόμα:   Πρωτοφανές ξέσπασμα από τον Μιχάλη Ζαμπίδη: "Είναι ανείπωτη ντροπή!"

Πόσο θάρρος θέλει για να αποσυρθεί ένας καλλιτέχνης από τη σύγχρονη µουσική και να στραφεί προς ένα ρεπερτόριο ειδικό;

Όποιος αποφασίζει να ασχοληθεί πολύ µε αυτό το ρεπερτόριο, το κάνει γιατί έχει ανάγκη το είναι του και η καρδιά του να ενασχοληθεί µε την έκφραση του πνεύµατος του Θεού. ∆εν δίνει δηλαδή προτεραιότητα στα υλικά. Θέλω αυτό που κάνω να έχει επιτυχία, θέλω να είµαι δηµοφιλής, θέλω ο κόσµος να αγοράζει τους δίσκους µου και να έρχεται στις συναυλίες µου. ∆εν είναι όµως αυτό η προτεραιότητά µου.

Πότε και πώς δηµιουργήθηκε αυτή η τόσο δυνατή σχέση σας µε τον Θεό και την πίστη;

Νιώθω ότι υπήρχε από πάντα. ∆εν είχε να κάνει µε το οικογενειακό µου περιβάλλον. Από πολύ µικρό παιδάκι, ειδικότερα τις µέρες της Μεγάλης Εβδοµάδας, αισθανόµουν τα πράγµατα µέσα σε έναν δικό µου, ιδιαίτερο κόσµο, έξω από αυτό που βίωνα γύρω µου. Με συνάρπαζε πάντα και µε παρακινούσε εσωτερικά η περίοδος αυτή που αφορούσε στη θυσία του Χριστού. Όλο αυτό ήταν κάτι που σιγά σιγά άρχισα να το ανακαλύπτω µεγαλώνοντας µέσα από την υµνολογία και τη µελέτη των εκκλησιαστικών βιβλίων.

Η εµφάνισή σας στην πασχαλινή διαφήµιση του Jumbo µάς αιφνιδίασε, µας εξέπληξε. Είναι µια διαφήµιση που βασίζεται στο χιούµορ και στον αυτοσαρκασµό. Ενυπάρχουν αυτά τα στοιχεία στον χαρακτήρα σας;
Πάρα πολύ! Πιθανόν αρκετοί να µην το γνωρίζουν αυτό. Άλλωστε όταν κάποιος έχει να µιλήσει για σοβαρά και ιερά πράγµατα, δεν µπορεί αυτό να το κάνει µε χιούµορ και µε πλάκα. Επίσης, προσωπικά, θέλω να χρησιµοποιώ τον δηµόσιο λόγο για κάτι το οποίο ωφελεί κυρίως τους άλλους. Όσοι έρχονται στις συναυλίες µου γνωρίζουν ότι και ανέκδοτα λέω, και χιούµορ κάνω, και χαβαλέ κάνω, και κατεβαίνω κάτω στις κερκίδες και χορεύουµε µαζί. Η γενική µου εικόνα όµως, επειδή ασχολούµαι πολύ µε ρεπερτόρια που θέλουν σοβαρή αντιµετώπιση, έχει περάσει πιο πολύ ως σοβαρή και ατσαλάκωτη.

Διαβάστε ακόμα:   Ραγίζει καρδιές! Το σπαρακτικό μήνυμα της Εβελίνας Βαρσάμη μετά την έξοδο του Αγγελίδη από την εντατική!

Τι ήταν εκείνο που σας έπεισε να πείτε το «ναι» σε αυτή την πρόταση;

Κατ’ αρχάς ήθελα ο κόσµος να δει αυτή την πιο χαλαρή πλευρά µου. Επίσης, θέλησα να κάνω αυτό το διαφηµιστικό σποτάκι για να επισηµάνω ότι ακόµα και µέσα στους χώρους της αγοράς, όπου επικρατούν τα εµπορικά κριτήρια, µπορεί να γίνει και κάτι που έχει ποιότητα. Για µένα αυτό ήταν κάτι πολύ σηµαντικό. Θέλω να πω πως η συνεργασία µου µε τη διαφηµιστική ήταν θαυµάσια, σεβάστηκαν κάθε επιθυµία και κάθε παρατήρησή µου. Όταν µου έγινε η πρόταση, η πρώτη µου αντίδραση ήταν αυτή που ακούγεται και στο σποτ: «Αν είναι κάτι που µου ταιριάζει…». Είχαν λοιπόν την ευφυΐα να περάσουν τις αντιδράσεις µου στο σενάριο, γιατί ήθελαν η εικόνα που θα βγει προς τα έξω να είναι αυθεντική. Αρχικά, µου πρότειναν τρία διαφορετικά σενάρια, απέρριψα τα δύο πρώτα και επέλεξα το τελευταίο, το οποίο βέβαια το περάσαµε για πολύ καιρό από συνεχή έλεγχο. Άλλωστε γνώριζαν καλά αυτοί οι άνθρωποι ότι δεν επρόκειτο να κάνω κάτι που δεν έχει ποιότητα. ∆εν ήταν η προτεραιότητά µου τα χρήµατα. Είναι καλό να υπάρχουν δουλειές και να έχουµε έσοδα για να µπορούµε να βιοποριστούµε, ειδικά εµείς οι καλλιτέχνες που κάνουµε µια δουλειά πολυέξοδη. Οµως δεν θα έκανα κάτι αν δεν ήταν σχετικό µε αυτό που είµαι εγώ.

Διαβάστε ακόμα:   Αλέξης Γεωργούλης: Ανεβαίνει τα σκαλιά της εκκλησίας;

Τι αντιδράσεις εισπράττετε από τον κόσµο έπειτα από αυτό το διαφηµιστικό;

Καταπληκτικές και πολύ αστείες. Το 95% των αντιδράσεων είναι πολύ θετικές. Αν και δεν είµαι άνθρωπος του Διαδικτύου, ούτε παρακολουθώ τα σχόλια στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, εισπράττω µια πολύ θερµή ανταπόκριση. Λες και ο κόσµος µε αγάπησε άλλο τόσο.

Είναι καλό να υπάρχουν δουλειές και να έχουµε έσοδα για να µπορούµε να βιοποριστού

µε, ειδικά εµείς οι καλλιτέχνες που κάνουµε µι
Νιώθετε ότι πρέπει να είστε προσεκτικός στις δηµόσιες επιλογές και στα λεγόµενά σας προκειµένου να µην περνούν διαφορετικά µηνύµατα από αυτά που εσείς θέλετε, όπως συνέβη πριν από λίγα χρόνια µε κάποιες δηλώσεις σας οι οποίες µεταφράστηκαν από ορισµένους ως στήριξη στη Χρυσή Αυγή;

Θεωρώ ότι η πονηρή διάθεση µέσα στην αιωνιότητα πάντα είχε την ίδια τακτική. Η συκοφαντία και η απεγνωσµένη ακραία αντίδραση, η οποία αποκαλύπτει άµεσα την πονηριά, είναι δυστυχώς διαχρονικό χαρακτηριστικό της ανθρωπότητας. Κατά καιρούς διάφοροι προσπαθούν να χειραγωγήσουν και να κατευθύνουν τον κόσµο. ∆εν πέφτω θύµα αυτής της συµπεριφοράς, γιατί σκέφτοµαι αγαθά και ό,τι είναι έξω από αυτόν τον τρόπο σκέψης το αναγνωρίζω αµέσως. Είπα µια γνώµη κάποια στιγµή και τη χρησιµοποίησαν µε λάθος τρόπο. Δεν έχω καµία σχέση µε κανένα κόµµα. Τα πολιτικά κόµµατα δεν µε αφορούν καθόλου, δεν µε εµπνέουν, τα θεωρώ έκπτωση.

Ποια είναι τα επόµενα σχέδιά σας;
Τον τελευταίο καιρό έχω ξεκινήσει συνεργασία µε έναν σηµαντικό φορέα παιδείας στην Αµερική και ετοιµάζω µια περιοδεία σε όλον τον κόσµο. Θα βασίζεται σε µια δουλειά που έχει τίτλο «Ταξίδι στην Ιθάκη» και περικλείει την ελληνική µουσική έκφραση από την αρχαιότητα µέχρι σήµερα, µε τη δική µου ερµηνεία σε 8 διαφορετικές διαλέκτους και σε 5 γλώσσες! Είναι µια δουλειά καταρχήν µε εκπαιδευτικό χαρακτήρα, καθώς θα διατεθεί σε πανεπιστήµια και κολέγια της Αµερικής.

athensmagazine.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

More in SHOWBIZ

To Top